Πολλοί τα έχετε τα δει, και ακόμη περισσότεροι τα αναζητάτε ως μία από τις πιο βασικές επιλογές στα ελαστικά αυτοκινήτου σας. Όλα τα ελαστικά αυτοκινήτου είναι απαραίτητο πλέον να φέρουν την ετικετογράφηση με τα στοιχεία πρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα, το δείκτη ήχου αλλά και το δείκτη εξοικονόμησης καυσίμου. Πώς όμως προκύπτει ο δείκτης αυτός;

Ελαστικά αυτοκινήτου και πρόσφυση σε βρεγμένο: Πώς να αναγνωρίσετε πόσο καλή πρόσφυση έχει το ελαστικό σας σε βρεγμένο οδόστρωμα;

 

Αρχικά, θα πρέπει να τονίσουμε κάτι πολύ βασικό. Όλες οι μετρήσεις έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα και όχι απόλυτο. Αυτό σημαίνει πως από συνθήκη σε συνθήκη οι μετρήσεις σίγουρα διαφέρουν και από οδόστρωμα σε οδόστρωμα. Πάντα οι μετρήσεις στα ελαστικά αυτοκινήτου προκύπτουν έπειτα από συνεχόμενα tests, και προσδιορίζονται βάσει του Μ.Ο. των μετρήσεων αυτών. Οι μετρήσεις αυτές αφορούν την πρόσφυση και φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, τόσο σε καθαρή άσφαλτο όσο και σε τσιμεντένια επιφάνεια. Όταν λοιπόν παρεμβάλλεται μια μάζα νερού ενδιάμεσα στο ελαστικό και το οδόστρωμα, τότε προκύπτει το φαινόμενο της υδρολίσθησης, ή αλλιώς τα ελαστικά μας γλιστράνε και χάνουμε την πρόσφυση στο αυτοκίνητό μας.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που συναινούν στην υδρολίσθηση;

 

Σε γενικές γραμμές, οι παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο υδρολίσθησης και απώλειας πρόσφυσης σε ένα ελαστικό είναι πολλοί. Οι πιο βασικοί είναι οι εξής:

 

  1. το πλάτος του ελαστικού σε mm
  2. τη φθορά του ελαστικού ανάλογα τη χρήση του και την παλαιότητά του
  3. την ταχύτητα του οχήματος
  4. το βάρος του οχήματος
  5. το ύψος της βροχόπτωσης
  6. τη σχεδίαση του ελαστικού
  7. την πίεση του ελαστικού.

 

Το πλάτος του ελαστικού, παίζει σημαίνοντα ρόλο. Σε αγωνιστικά ή μη ελαστικά αυτοκινήτου, υπάρχει πάντα η σήμανση και η παρατήρηση να μη χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις έντονης βροχόπτωσης, εκτός κι αν είναι ειδικά σχεδιασμένα για τέτοια χρήση (βρόχινα). Αυτό φυσικά έχει να κάνει και άμεσα με τη σχεδίαση του ελαστικού. Ακόμη και σε επιβατικά αυτοκίνητα, τα ελαστικά αυτοκινήτου με βρόχινο προσανατολισμό, διαφέρουν σημαντικά στη δομή και το σχεδιασμό τους. Η έλλειψη πίεσης και η φθορά του ελαστικού είναι άμεσα συνδεδεμένες και  όσο ελλιπής είναι η πίεση και μεγαλύτερη η φθορά του ελαστικού, τόσο περισσότερο μειώνεται και η πρόσφυση. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ το ύψος της βροχόπτωσης, καθώς σε περιόδους αυξημένης και απότομης βροχόπτωσης συνιστάμε πάντα ν μην μετακινείστε πολύ, καθώς ακόμη και τα καλύτερα ελαστικά αυτοκινήτου μπορούν να εγγυηθούν μέχρι ένα ορισμένο σημείο την ασφάλειά σας.

 

Πάντοτε ο καλύτερος σύμβουλος για την ασφάλεια και τις μετακινήσεις σας σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα είναι η ενεργητική ασφάλεια. Ξεκινά από τον οδηγό, γι’ αυτό και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα ελαστικά αυτοκινήτου μας είναι μόνο η επέκταση της δικής μας οδηγικής συμπεριφοράς μας.

Το καλάθι σου

×